Arend Jan van den Beld kandidaat wethouder VVD

De VVD wethouder krijgt waarschijnlijk de portefeuille participatie/democratische vernieuwing en financiën. Van den Beld geeft hierover aan: ‘De democratische vernieuwing heeft mijn grote belangstelling. Nieuwe (digitale) samenwerkingsvormen met de inwoners kunnen het bestuur helpen bij het verder ontwikkelen van onze dorpen. Iets wat juist in deze bijzondere tijd heel hard nodig is. Daarnaast wil ik graag een bijdrage leveren om onze dorpen zo goed mogelijk door de huidige crisis te loodsen.’ Mevrouw de Jongh geeft aan vereerd te zijn om het fractievoorzitterschap over te nemen. Ze zegt hierover: ‘Ik zet de politieke lijn door. Dat betekent dat we hard doorwerken om de inwoners gehoord te laten worden en natuurlijk gaan we samen verder met de realisatie van het​ coalitieakkoord en de focusagenda’. Van den Beld wordt in de gemeenteraad waarschijnlijk opgevolgd door Jan Grondhout.  Arend Jan Van den Beld is afgestudeerd in de sociale- en organisatiepsychologie en is voorheen werkzaam geweest bij Philips als Global Manager Kennissystemen. Hij was oa. fractievoorzitter van de VVD in Haarlem en oprichter/directeur van de online media-organisatie Cartoon Movement en nauw betrokken bij de Number 5 Foundation die zich richt op dialoogontwikkeling met de samenleving. Van den Beld woont met zijn gezin in Groet. De benoeming tot wethouder is gepland op 28 mei 2020.