22 november 2022 VVD minister Mark Harbers in de Ruïnekerk in Bergen

Een fantastische en inspirerende avond met VVD minister Mark Harbers in een volle Ruïnekerk.

Na een presentatie van de minister gingen we met elkaar in gesprek over uitdagingen op het gebied van mobiliteit en luchtvaart, maar vooral ook over water en klimaatadaptatie.
Het klimaat verandert, wat betekent dat voor de oeroude Nederlandse strijd tegen hoogwater en overstromingen. En hoe kunnen we tegelijkertijd rekening houden met droge zomers zoals dit jaar? Het kabinet heeft besloten dat water en bodem sturend moeten worden voor de ruimtelijke inrichting van Nederland, welke plannen maakt de minister daarvoor?
Een zaal vol met betrokken inwoners, politieke collega’s uit heel Noord-Holland, vertegenwoordigers van diverse organisaties op het gebied van landbouw, natuur, klimaat, technologieën en bouwend Nederland.
Onze speciale gasten van deze avond waren de leerlingen van de Berger Scholen Gemeenschap en de Adriaan Roland Holst school uit Bergen die zich goed hadden voorbereid en kritische vragen stelden aan de minister!

Dank aan iedereen die deze inspirerende avond heeft bijgewoond en in het bijzonder aan de minister die tijd wist vrij te maken voor deze boeiende en interactieve avond in de prachtige Ruïnekerk in Bergen!